صیانه

نوشتن از بعضی حرف‌ها جسارت نمی‌خواهد.. حماقت هم.. نوشتن از بعضی حرف‌ها ایمان می‌خواهد

صیانه

نوشتن از بعضی حرف‌ها جسارت نمی‌خواهد.. حماقت هم.. نوشتن از بعضی حرف‌ها ایمان می‌خواهد

صیانه

هر آدمی را پرچم‌دار نمی‌کنند.
پرچم را به دست راست‌قامت‌ترین باید داد.
به دست پایدارترین؛
مطمئن‌ترین؛
سالم‌ترین؛
و البته وفادارترین.
سلام بر ریحانه‌ها
که خدا پرچم‌دارشان خواسته.
پرچم‌دار عبودیت؛
پرچم‌دار اسلام.
ریحانه‌ها
آماج حمله‌های شیطانی اگر هستند،
پرچم اسلام را
-حجاب را-
به دوش دارند.
سلام بر ریحانه‌ها
سلام بر پایداری‌شان
سلام بر صبرشان
و سلام بر شکوه ایمان‌شان؛ روزی‌که ایمان‌ها را به سنجه آورند(yon.ir/mGdf).

ذَلِکَ وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ(yon.ir/sGxx).

نویسندگان


کرِگ هیکز، یک آمریکایی کافر ( #آتئیست )، مدتی قبل در فیسبوک خودش نوشته بود: "مردم می‌گویند هیچ چیزی نمی‌تواند مشکل خاورمیانه [آسیای جنوب غربی] را حل کند. نه میانجیگری، نه اسلحه، و نه کمک‌های مالی. من می‌گم یک چیزی هست: #آتئیسم ."
on-msn.com/1MfWPMS

اما هگز ۲ مشکل اساسی با این نظریه‌اش داشت. اول آنکه میلیون‌ها میلیون انسان در خاورمیانه می‌زیستند که مؤمن (خدا باور) بودند و به هیچ قیمتی هم قصد نداشتند در کوتاه مدت از این اعتقاد خودشان دست برداند. و مشکل دیگر، فاصله‌ی زیاد محل اقامت او با آسیای جنوب غربی بود که مانع ابلاغ نظریاتش به این مردم و حل مشکل آنها می‌شد. حتا نوشتن در مورد آتئیسم و انکار و توهین به ادیان الهی نیز برای او کافی نبود. huff.to/1vnbcUK

به همین دلیل، هگز یک راه حل میانبر پیدا کرد: اسلحه اش را برداشت، از خانه اش در چپل هیل کارولینای شمالی خارج شد، و به مغز سه دانشجوی مسلمان شلیک کرد و آنها را کشت: ضیاء شادی برکات (۲۳ ساله)، همسرش یُسر ابو صالحه (۲۱ ساله) که هر دو دانشجوی دندانپزشکی بودند، و خواهر یُسر ابو صالحه (۱۹ ساله) که او نیز در همان دانشگاه درس می‌خواند.

دستگاه‌های خبری ضد اسلام، مدتی تلاش کردند که این جنایت را به یک دعوای کم اهمیت بر سر جای پارک ماشین تقلیل دهند (bbc.in/1ArapIt) اما آنچه اتفاق افتاده و شواهد پیرامون آن، به حدی واضح است که سخت می‌شود کشته شدن مسلمانان به دست یک کافر کاملا مؤمن(!) به آتئیسم را منکر شد. حتا پدر خود قاتل نیز، معتقد است که این جنایت انگیزه‌ی نفرت [از مسلمانان] داشته است. (cbsn.ws/1KPCtpW) گروهی نیز، صادقانه انجمن آتیست‌های حامی کرگ هیکز را تاسیس کرده اند (!): facebook.com/herocraighicks



* از اینجا

رشد کفر در غرب روندی انفجاری دارد: در اروپایی که حتا قرن‌ها بعد از رنسانس و فروریختن هیبت کلیسا، کافران درصد ناچیزی از جمعیت را تشکیل می‌دادند، هم اکنون ۸۰% مردم به هیچ نیروی ماورای طبیعه‌ای اعتقاد ندارند. در آمریکا تا ۲۰ سال قبل، تنها ۲% افراد بودند که به هیچ نیروی ماورای طبیعه‌ای اعتقاد نداشتند، امروزه نزدیک به ۲۰% آمریکایی‌ها در این گروه جای می‌گیرند. آیا غالب شدن نسبت جمعیتی کافران بر مؤمنان، پس از قرن‌ها برتری عددی مؤمنان در جهان، شعله‌های انتقامی تاریخی را بر خواهد افروخت؟


اکثر آتئیست‌ها، شاید در اعمال خشونت با کرِگ هیگز موافق نباشند، اما قطعا در یک چیز کاملا با او موافقند: "راه حل مشکلات، آتئیسم است!" این نظریه، به خودی خود خطرناک نیست، چیزی که آن را خطرناک می‌کند، تلاش متعصبانه برای قبولاندن آن به همه‌ی مردم است! 


به عنوان این نوشته بر می‌گردم: آیا به عصر کشتار خداباوران به دست کافران بازگشته ایم؟ آیا غربیان کافر، مانند رومیان قرون ابتدایی، فرسنگ‌ها فرسنگ صلیب بر پا خواهند کرد و خداباوران را تنها به جرم ایمان به خدا، مصلوب خواهند کرد؟ پاسخ من به این پرسش، "نه" است.

بر خلاف آتئیست‌ها که به وحدت مدعی و مدعا اعقتاد دارند و هر خبطی را که فرد یا گروه اندکی با ادعای دینداری انجام می‌دهند اول به کل دینداران تعمیم داده و بعد سریعا منتسب به خود دین می‌کنند، ما می‌توانیم برخورد معقول و منطقی‌تری با این قضیه داشته باشیم.

من همکاران و دوستانی، چه در ایران و چه در آمریکا، داشته ام و دارم که به خدا اعتقاد ندارند، چه به تصریح و چه به تلویح نظر خود را به من گفته اند، اما من، به عنوان یک خداباور، همیشه در کنار آنها احساس امنیت کرده ام، آنها را مانعی بر سر ایمان، باورهای دینی و انجام سلوک دینی خود ندیده ام و همیشه مورد احترام آنها واقع شده ام.

همه‌ی خدا ناباوران (آتئیست‌ها، کافران، یا هر چه آنها را می‌نامیم)، کرِگ هیکز نیستند و بسیاری بسیار از آنها، آدم‌های اخلاقی‌تر (و بنا بر این، بهتری) هستند نسبت به مدعیان خداباوری و دینداری. (مانند داعشیان و حتا تکفیری‌های شیعی!)

اما نکته‌ی مهمی که این حادثه‌ی اسفبار باید به آتئیست‌ها گوشزد کند این است که آتئیسم پاسخ همه‌ی مشکلات نیست، از جمله، مشکل خشونت مذهبی/ضدمذهبی!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۴
سیمین محمود زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی