صیانه

نوشتن از بعضی حرف‌ها جسارت نمی‌خواهد.. حماقت هم.. نوشتن از بعضی حرف‌ها ایمان می‌خواهد

صیانه

نوشتن از بعضی حرف‌ها جسارت نمی‌خواهد.. حماقت هم.. نوشتن از بعضی حرف‌ها ایمان می‌خواهد

صیانه

هر آدمی را پرچم‌دار نمی‌کنند.
پرچم را به دست راست‌قامت‌ترین باید داد.
به دست پایدارترین؛
مطمئن‌ترین؛
سالم‌ترین؛
و البته وفادارترین.
سلام بر ریحانه‌ها
که خدا پرچم‌دارشان خواسته.
پرچم‌دار عبودیت؛
پرچم‌دار اسلام.
ریحانه‌ها
آماج حمله‌های شیطانی اگر هستند،
پرچم اسلام را
-حجاب را-
به دوش دارند.
سلام بر ریحانه‌ها
سلام بر پایداری‌شان
سلام بر صبرشان
و سلام بر شکوه ایمان‌شان؛ روزی‌که ایمان‌ها را به سنجه آورند(yon.ir/mGdf).

ذَلِکَ وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ(yon.ir/sGxx).

نویسندگان

تصور می‌کردم زنان ایرانی خانه‌نشین هستند!

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷ ب.ظ
سردبیر شبکه پوبلیکا تی‌وی مولداوی: من تصور می‌کردم زنان ایرانی خانه‌نشین هستند اما با مشاهده فعالیت زنان با حجاب ایرانی در خارج از خانه شگفت‌زده شدم.



دینا پرچون در حاشیه سفر هیئت رسانه‌ای مولداوی به ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد:

پیش از اینکه به ایران سفر کنم با توجه به تبلیغات رسانه‌های غربی همانند رویترز و بی‌.بی.سی انتظار داشتم زنانی را ببینم که بسیار کم از خانه خود خارج می‌شوند و همه کار خود را با اجازه سخت‌گیرانه پدر و شوهر خود انجام می‌دهند.

تصور دیگری که داشتم این بود که حجاب از مهم‌ترین موانع فعالیت زنان ایرانی است اما در سفرم به ایران متوجه شدم واقعیت‌های موجود با آنچه در رسانه‌های غربی دیده‌ام، بسیار متفاوت است.

او با اشاره به اینکه ورزش و دوچرخه‌سواری زنان ایرانی در پارک تعجب مرا برانگیخت، تصریح کرد: برایم جالب بود که بیشتر زنان همپای مردان به فعالیت می‌پردازند و در ایران زنان قهرمان ورزشی نیز وجود دارند.

چیزی که از تمام این مسائل بیشتر برایم جالب بود پاسخ زنان ایرانی به این پرسش بود که آیا حجاب مانع کار شما نیست و در پاسخ‌های آنها متوجه شدم که زنان ایرانی حجاب خود را دوست دارند، تنها پیشنهادی در این زمینه دارم و آن اینکه از رنگ‌های شادتر برای چادر استفاده کنند.

تنها یک مسئله درباره حجاب زنان ایرانی کمی برایم تعجب‌برانگیز بود و آن اینکه چرا برخلاف برخی کشورهای عربی که حجاب کاملی دارند روسری برخی زنان ایرانی تنها موهای عقب سرشان را می‌پوشاند!


* از اینجا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی